Szeretettel köszöntelek a Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Szeptember első napján reggel zsúfolásig teltek diákokkal a tömegközlekedési eszközök, amely azt is jelezte, hogy a nyári szünet után ismét a megszokott kerékvágásba zökkennek vissza a hétköznapok. Mit gondol az iskolakezdésről, a pedagógusok elkövetkező esztendejéről és az oktatásügy helyzetéről a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke? - Kerpen Gábort kérdeztük.
2000-rel kevesebb gyermek ül az általános iskolák padjaiba az előző esztendőhöz képest, s vág neki a 183 tanítási napnak. Mindez könnyebbséget jelent a pedagógusoknak a június 15-ig terjedő időszakban, vagy ez inkább egy szomorú statisztikai adat? - kérdeztük a szakembert.
A szakszervezeti vezető elmondta, hogy az mindenképpen szomorú adat mind a pedagógusoknak, mind a társadalom egészének, hogy egyre kevesebb diákkal számolhatnak, ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy előre láthatólag 1200 oktatói státusz szűnik meg az idén, amely mindenképpen elgondolkoztató, hiszen közel 1,8 gyerekenként távozik egy pedagógus a rendszerből. Ugyanakkor a forráskivonás kérdése is igen aggasztó – tette hozzá. A 2010-ben elfogadott költségvetésben 45 milliárd forintot vontak ki a közoktatás rendszeréből, amely nagy terhet jelent a tanári gárdának. Szerinte hamis alapokon kezdeményezték a forráskivonást, amelyet a lehető legrövidebb időn belül vissza kell állítani.
Azon kérdésünkre, hogy változott-e valamit a kormányzat és az oktatásügyben tevékenykedő szakszervezetek viszonya, Kerpen úgy válaszolt, hogy egy formális és egy informális találkozóra került sor mindeddig. Bízik benne, hogy az egyeztetések folytatódnak – bizonyos jelek arra utalnak, hogy a formális találkozókra sokkal gyakrabban kerül majd sor, mint a korábbi kormányzatok alatt. Ezt támaszthatja alá a szakszervezeti vezető szerint az is, hogy a mostani kormány inkább gyerek-, és pedagógus-központúbb gondolkodásmóddal rendelkezik, mint elődei. Talán ez a mostani tanév megbecsültebbekké teszi majd az oktatókat, mint a korábbi időszakokban volt, s ennek a jogalkotás is segítségére lesz.
A közoktatás tananyagának esetléeges változtatásait firtató érdeklődésünkre megtudtuk, hogy az utóbbi két kormányzati ciklus alatt nagyban csökkent a tudástartalom. Másik oldalról viszont akár az alsó tagozatban, akár a gimnáziumokban is vannak olyan tantárgyak, amelyek tananyaga magasabb osztályban, vagy magasabb szintű oktatási intézményben lenne csak kívánatos. Ezen okok miatt, s a gyerekek teljesítményének általános gyengülése miatt szükség lenne egy hosszú szakmai vitára, egyeztetésre, ahol a Nemzeti Alaptanterv módosításával, a tananyag átstrukturálásával ezen gondok a tudásanyag bővítésével párhuzamosan kiküszöbölhetők lennének. Meg kell találni a képességek és a tudás megfelelő egyensúlyát – tette hozzá Kerpen Gábor.
(Paulik)
Forrás: OrientPress Hírügynökség
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!