Szeretettel köszöntelek a Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) azt követeli a törvényalkotóktól, hogy március végéig hosszabbítsák meg a közoktatási és a pedagógus-életpályamodellről szóló törvények koncepciójának szakmai vitáját - közölte a PDSZ elnöke hétfőn sajtótájékoztatón Budapesten.
Mendrey László hozzátette: ezt a követelést az is alátámasztja, hogy kiderült, a parlament tavaszi időszakában nem tervezik megvitatni a két törvény tervezetét. Oktatási államtitkársági forrásra hivatkozva a szakszervezeti vezető elmondta: februárban ugyan az elképzelések szerint a kormány elé terjeszti az államtitkárság a koncepciókat, de a kormányzat csak az őszi parlamenti ülésszakon kíván azokról tárgyalni.
Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár múlt heti sajtótájékoztatóján közölte: a tárca szándéka a közoktatási és a pedagógus-életpályamodellről szóló törvénytervezet mihamarabbi benyújtása. Megfogalmazása szerint az európai uniós soros elnökség oly mértékben leterheli a kormányt, hogy az úgy döntött: csak azokat a jogszabályokat veszi fel tavasszal kötelező jogalkotási tervébe, amelyeket mindenekfelett meg akar alkotni. Ugyanakkor akár kétszer annyi törvényjavaslatot is be lehet nyújtani - fűzte hozzá akkor az államtitkár.
Mendrey László szerint emiatt semmi akadálya nem lehet annak, hogy a társadalmi vitát meghosszabbítsák. Mint mondta, nem kizárt, hogy ezt presztízsveszteségként éli meg a kisebbik kormányzópárt, de nagyobb presztízsveszteség lenne, ha a majdani törvényeket néhány éven belül módosítani kellene.
A PDSZ elnöke rámutatott arra, hogy ha a parlament ősszel elfogadja a törvényeket, akkor azok a legkorábban 2012 őszén léphetnek életbe. Úgy fogalmazott: a két törvény foganatosításának csúszása semmiképpen sem jó jel, mert ez azt jelenti, hogy a törvényalkotásban a közoktatás ügye háttérbe szorul.
Közlése szerint a Nemzeti Erőforrás Minisztérium december 3-án tette közzé a közoktatásról és a pedagógus-életpályamodellről szóló törvények koncepcióját, és december végéig kaptak lehetőséget azok véleményezésére. A PDSZ már akkor jelezte: ez a néhány hét nagyon kevés arra, hogy széles körű szakmai vita alakuljon ki.
A PDSZ szervezett egy országos szakmai fórumot a koncepciókról, és vezetése is foglalkozott a két koncepció részleteivel. Véleményük összegzését a határidő lejárta előtt elküldték a minisztériumba - tette hozzá Mendrey László.
A szakszervezet egyebek mellett "alapos átgondolásra" ajánlja azt, hogy a tankönyveket minden tanuló térítésmentesen megkapja, s hogy a 6 és 8 osztályos gimnáziumok fokozott terheket rójanak a diákokra (ilyennek tartják például a legalább három idegen nyelv tanulását). Azt azonban támogatják, hogy a tehetséggondozásra és a hátrányos helyzetű gyerekek felkarolására egyforma hangsúlyt fektessen a kormányzat.
A múlt év végén megszavazott sztrájktörvénnyel kapcsolatban a PDSZ elnöke kiemelte: senki sem vitatja el a parlamenti képviselők azon jogát, hogy önálló képviselői indítványként törvényjavaslatokat nyújtsanak be, ám ezt a törvényt előzetesen véleményezniük kellett volna a szakszervezeteknek.
stop
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!