Szeretettel köszöntelek a Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Jobb Magyarországért Mozgalom Borsod vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | Sziszy I. | 0 hozzászólás
- 2009. október 2-án robbant be a közéletbe, amikor a Magyar Nemzet "Csoda Érpatakon – vagy csak teszik a dolgukat" címmel közöltcikket, melyben egyebek mellett ezt olvashatjuk: "a bűncselekmények felderítési mutatója 5-ről 75 százalékra emelkedett, a törvénybe ütköző tettek száma 60 százalékkal csökkent, a kerti és terménylopásokat csaknem 100 százalékosan sikerült visszaszorítani." Hogy állnak most a mutatók, milyen az élet Érpatakon?
Orosz Mihály Zoltán az Érpataki Asszonykórussal
- Ön szerint egy polgármesternek minden eszköze megvan ahhoz, hogy rendet teremtsen, visszaszorítsa például a cigánybűnözést saját településén? Az egész csak akarat, elhatározás kérdése?
- Jelen jogrendben egy ellenséges és a háttérhatalmak érdekeit szolgáló és kiszolgáló jogalkotás és jogalkalmazás, valamint egy társadalomzüllesztő neoliberális jogértelmezés működik, ezen keretek egyáltalán nem jelentenek ideális környezetet a rendteremtés és a településérdek védelme szempontjából.
Az is nehezíti a helyzetet, hogy a hatékony jogszabályokat vagy jogszabály-kezdeményezéseket a liberális bértollnokok és jogvédők az ostoba jogértelmezésekkel megpróbálják alkalmazhatatlanná tenni, ami az ügyészség gyakorlatába is sokszor beivódik (pl. az ügyészség részéről az uzsora kapcsán felvetik a bűncselekmény hiányát és polgárjogi jogviszonnyá próbálják minősíteni, a durva közösségromboló vérbűnözőket így próbálják mentesíteni a felelősségre vonás alól. Pedig a PSZÁF egyik képviselője szerint a jogosulatlan pénzügyi tevékenység folytatása tipikusan magánszemélyekhez köthető, mert ezek esetében nincs a számviteli szabályoknak megfelelő könyvelés és kimutatás, nincs az ezen tevékenység utáni nyereségből adózás stb., de ezzel az ügyészség nem törődik, hanem a polgárjogi szerződésnek minősíti az erőszakkal, fenyegetéssel elszedett pénzeket, és a nyomorban lévő családokat hagyja a mélynyomorba taszítani. Az állam pedig más úton milliárdokat fordít a mélyszegénység felszámolására eredménytelenül. De ugyanilyen anomália az is, hogy egy rátermett őrsparancsnok a garázdaság szabálysértése során 3 nap alatt el tud érni 50 nap elzárást is, ha pedig a súlyosabb bűncselekményi alakzat felelősségre vonására kerül sor, akkor az „alapos ügyész” több hónapos nyomozás után megszünteti megrovással, vagy elér a bíróságon 20 ezer Ft pénzbírságot. Egy normális jogrendben a bűncselekményi alakzat büntetésének mind az elméletben, mind pedig a gyakorlatban a szabálysértési alakzat felső határánál kellene kezdődnie. Ezen anomáliákat sürgősen helyre kellene tenni. Az ügyészségi mérlegeléseknek és jogértelmezéseknek sokkal nagyobb nyilvánosságot és transzparenciát kellene adni, hogy az ügyészségen belüli jogbiztonság rombolást is visszább lehessen fogni.
- Korábban egy interjúban említette, hogy az "Érpataki modell" egyik alappillére, hogy a legnagyobb bűnözőket, maffiózókat kell ellehetetleníteni elsőként, nem a piti tolvajokat. Érte Önt ezért bármiféle inzultus, támadás 2005-ös polgármesterré választása óta?
- Igen komoly fizikai és lelki megfélemlítési kísérletek történtek már a megválasztásom előtt is. Többször dobtak Molotov-koktélt a házamra, jelezték barátok, hogy a kocsimat akarják kigyújtani, édesapám egy éves takarmánykészletét és terménytárolóját felgyújtották, kb. 2 milliós kárt okozva. Kezdetekben egyik támogatóm zetorját felgyújtották, másik támogatónk és barátunk takarmánykészletét felgyújtották. Még önkormányzati képviselői időszakban egy önkormányzati óvoda átadó ünnepségről ki akartak tiltani, de mivel én mégis be akartam menni, ezért a szemem majdnem kiverték, természetesen az akkori nagykállói őrs rendőre jelenlétében, aki még egy feljegyzést sem készített, hanem a helyszínen megállapította, hogy ez könnyű testi sértés, ugyanis az oldalról érkező és arcomat ért ütés következtében a szemüvegem nem a szemembe fúródott, hanem csak a szemhéjamat sértette fel, ezért az akkori nagykállói őrs rendőre szerint ha akarok menjek el az orvoshoz, készíttessek látleletet, és jelentsem fel az illetőt könnyű testi sértésért. Természetesen megtettem, és elítéltettem az illetőt. (Persze fel sem merült a rendőrben, hogy netalán súlyos testi sértés kísérlete vagy garázdaság miatt kellett volna eljárást indítania az illetők ellen. Ez már a múlt, ezért tovább nem részletezem.)
- Szegedi Csanád Jobbik-alelnök korábban kijelentette: ha jobbikos polgármester lesz Miskolcon, önkormányzati szinten létrehozzák a közrendvédelmi telepeket nyugat-európai minta alapján. A garázda elemek csak regisztráltan hagyhatják el a telepeket, este 10 után pedig kijárási tilalmat vezetnének be, ezzel próbálnák meg helyreállítani a közbiztonságot. Mi a véleményre erről a javaslatról?
Ezen elképzelésben azt tartom hiányosnak, hogy bizonyos személyeket megváltoztathatatlannak tart, és ezért csak éjszaka kívánja elkülöníteni.
Az Érpataki Modell egyik fontos tétele, hogy a hátrányos helyzetű csoportok és a bűnözők nem megváltoztathatatlanok, hanem olyanok, amilyenekké – a róluk való lemondásunk és a velük való konfliktuskerülésünk által – mi engedjük, hogy váljanak, vagy, a másik oldalról fogalmazva, olyanok, amilyenekké a szigorú elvárásaink által mi tesszük őket.
Ezek a rendbontók, ha nem férnek a bőrükben, és csak éjszaka akadályozzuk meg a garázdálkodásban, de nappal nem, akkor kártékonykodni fognak nappal, ezért csak részmegoldásnak tartom az éjszakai elkülönítésüket, helyette inkább olyan hatékonyabb megoldásokat javaslok, mint amilyet az Érpataki modell szerint alkalmazunk: ezt a gyakorlatban nagyon hatékonyan működő módszert én komplex törvényszembesítési eljárás alá vonásnak neveztem el:
Ezt a szankciót is fel kellene emelni 3 vagy öt évre, másodszori ismétlődés után pedig végleg ki kellene zárni a segélyezési rendszerből, és akkor könnyebben meg tudnák teremteni a munkamorált a közmunkán az önkormányzatok.
Egész életemet gyermekkorom óta végigkísérte a lovagi szellemiség és a lovagi hagyományok (s a metafizika-teológia) iránti intenzív érdeklődés. A lovagi hagyományokkal kapcsolatban minden irodalmat megveszek, az internetről minden fontos anyagot letöltök és áttanulmányozom. Ha valaki megismeri a lovagi szellemiséget és az ebből fakadó szervezett közösség (egy igazi lovagrend) működését, akkor kétséget kizáróvá válik számára, hogy a hiteles lovagrendnek a nem alulról, és „nem demokratikusan”, hanem felülről és hierarchikusan szervezett volta miatt a lovagrend a mai egyesülési törvény által az egyesületekre vonatkozó szabályok szerint hitelesen nem tud működni, mert az egyesületekre vonatkozó szabályozások a lovagrendek működésének belső szabályaival lényegében ellentétesek. Mindezek miatt hiteles lovagrend alapításra nem láttunk lehetőséget az egyesülési törvény keretei között, hanem úgy láttuk, hogy az eredeti szellemiség megőrzését szolgáló keretek létrehozásához először egy egyházat kell létrehozni, mely saját törvényei szerint megalkothatja a lovagrend eredeti struktúrájának megfelelő, azt hűen és csorbítatlanul tükröző belső szervezeti rendet, mely sok szempontból analogikus viszonyban van a Római Katolikus Anyaszentegyház benső struktúrájával. Ezért hoztuk létre a Sophia Perennis Egyházát, amely megalapította a spirituális útonjáró férfi, a homo viator részére 1./ a Nap Szíve Lovagrendet, mely nem egyház, mely szervezet az akcionalitás és a tettek terén való spirituális lovagi útnak az alapelveit igyekszik megismerni, megőrizni, és az arra alkalmas személyek részére feltárni, 2./ a Szív Szeme Kontemplatív Rendet, mely szintén nem egyház, és mely a nem-cselekvő-cselekvés, a benső elmélyedés, a világból való meditatív kivonulás, az aszketikus szerzetesi útnak az alapelveit igyekszik megismerni, megőrizni, és az arra alkalmas személyek részére feltárni, 3./ a Lángoló Női Rendet, mely szintén nem egyház, a spirituális útonjáró férfi (homo viator) együtt-haladó női társa (femina conviatrix) részére pedig a női út metafizikai lehetőségei megragadásának az alapelveit igyekszik megismerni, megőrizni, és az arra alkalmas személyek részére feltárni.
A lovagi út etikája nem a mai szentimentális szeretet és bárgyú megbocsátás etikája, hanem az igazság és a becsület etikája, természetesen ismerve és nem tagadva a keresztény szeretet (agape) szakrális tanítását.
A lovagi út lényege a harc útja, a bátorság vállalásának és a félelem legyőzésének speciális és szisztematikus életrituáléja, egy olyan rituális életforma, mely a próbatételek és határhelyzetek tudatos keresésén és az azokban való helytálláson keresztül a harciasságnak mint alapkvalitásnak egy transzcendens erővé való transzmutálása által a lélek megtisztulását és benső felszabadulását igyekszik megvalósítani a végső cél vagyis a halálra való méltó felkészülés céljából.
A közéleti tevékenységem és úttörő jellegű tetteimet igyekszem a lovagi küldetésem rítusába illeszteni, s ezen küldetésünk megvalósításában maximális körültekintéssel, bölcs megfontoltsággal, rettenthetetlen bátorsággal, megalkuvást nem tűrő elszántsággal, fáradhatatlanul igyekszünk részt venni, mert ezen harcunk rítusának segítségével a közélet megtisztítására (purgatio) irányuló tetteink segítségével formát akarunk adni egy olyan harci tapasztalatnak, melyben katartikus erővel törekszünk átélni a hősiességet és az önfeláldozást, mert ma – a jelen kor sátáni és antispirituális létfeltételei között – ez egy olyan még nyitva álló lehetőség, mely alapos előkészületek esetében lelki újjászületésünk és benső felszabadulásunk hatékony és valódi eszközét képezi.
Már régóta és ezután is egyre tudatosabban az életemet egy igazi lovagként kívánom leélni. A metafizikai realizáció és a harci papság jegyében álló, az igazságért folytatott spirituális és fizikai harcok csatáiban megedződött, a halálra felkészült olyan igaz és nemes lovagként szeretném az életemet befejezni, hogy a végén elmondhassam én is „A jó harcot megharcoltam, a pályát végigfutottam, a hitet megtartottam. Most készen vár az igaz élet koronája…”
Az anyagi haszonszerzés vonatkozásában Jézus Krisztus és Assziszi Szent Ferenc elveit vallom: nekünk fáradhatatlanul, önzetlenül és áldozatkészen keresni kell az Isten országát, és a szükséges anyagiakat majd az Isten biztosítja számunkra, ugyanis ma szinte mindenki abban a tévhitben él, hogy először az egyéni anyagi érdekeket kell érvényesíteni, és utána jöhetnek a lelki-szellemi feladatok és a közösségi érdekek. Nem, szerintem ez éppen fordítva van.
Ezen kérdésekkel is nagyon szívesen foglalkozom, de remélem, meggyőztem a kedves olvasót a személyem és a nyereségorientált szervezetek viszonyáról.
Vona Gábor elnök úr javaslatával kapcsolatban jogi, emberjogi szempontból semmilyen kivetnivalót nem találok, inkább azt látom a javaslat hiányosságának, hogy implikál egy olyan szemléletet, mely szerint a cigánytelepek viszonyait megváltoztathatatlannak tartja, melyből el kell távolítani a gyerekeket, ezzel szemben én azt gondolom, hogy azokat az állapotokat fel kell számolni, mert nem csak a fékevesztetten születő gyermeksereggel kell kezdeni valamit, hanem azokkal az állapotokkal is, ami a fékevesztett szüléseket okozza. Álláspontom szerint a fékevesztetten és felelőtlenül szaporodó, szinte állati szintre süllyedt közösségek aktívan szaporodó tagjait sürgősen és szigorúan szembesíteni kell a hatályos törvényekkel: pusztán a törvények és helyi rendeletek alkalmazott szankcióinak erejével sürgősen helyre kell rázni őket, össze kell szedetni a szemetet, meg kell szüntetni a gazos kerteket, ki kell meszeltetni a házakat, vissza kell köttetni az áramot és a vizet, mert a lopott áram és víz helyett csak a vásárolt áramot és vizet tűrünk el, meg kell teremteni a családnak saját maga számára az alapvető lakhatási és higiéniai feltételeket, a gyerekek részére élelemről és fűtésről kell gondoskodni, mert ha nem teljesíti ezeket a feltételeket, akkor veszélyezteti a gyerek testi-lelki fejlődését, és a gyereket ekkor meg kell védeni az őt veszélyeztető szülőtől, vagyis a gyereket védelembe, majd pedig a családból kiemelve átmeneti nevelésbe kell helyezni, a szülő ellen pedig kiskorú veszélyeztetése miatt büntetőeljárást kell indítani, a szülőnek pedig el kell gondolkozni, hogy szükséges-e neki szülni még további gyereket, mert ha rájön, és belátja, hogy a meglévőkről sem tud gondoskodni, akkor saját jól felfogott érdekében ajánlott a védőnővel elbeszélgetni, és megismerkedni a születésszabályozás és a fogamzásgátlás mikéntjeiről.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!